Publicerad i RetroAlbum

Creedence Clearwater Revival – Pendulum

Creedence_Clearwater_Revival_-_Pendulum

Gruppen var otroligt produktiva runt 1970 och detta var deras fjärde album på drygt två år. Jag älskade föregångaren Cosomo´s Factory så jag rusade till skivaffären när denna släpptes sent 1970. Lite besviken minns jag att jag var vid första lyssningarna. Låtarna var helt enkelt inte lika starka tyckte jag då men tiden har fått mig att ändra uppfattning till det bättre. Det var dessutom det första albumet utan covers utan bara sånger signerade John Fogerty. Enda plumpen kom i avslutande Rude awekening #2 som iofs börjar lite småmysigt men som övergår i något sorts psykedeliskt mish-mash.

Bästa spår: Have you ever seen the rain, Hey tonight och Born to move.

dice-5-thhttps://open.spotify.com/album/372cMadhAGlNuDnc8TssqF