Publicerad i Ätbart

Castello Burger Blue

Castello-Burger-Blue

Vem vill inte ha en ostskiva på sin burgare? Jag blev glad och nyfiken när jag fick syn på denna blåmögelost i skivor till hamburgaren. Som den älskare av mögelost man är så såg jag fram emot att få testa. Sex skivor finns det i förpackningen och det första man märker är att den faller isär ganska lätt dvs det är inte så lätt att få ner skivan i ett stycke på burgaren. Har man skurit i en mögelost så vet man ju att det är stört omöjligt att få en tunnare skiva att hänga ihop så där är det första att klaga på. Sedan är den ju ändå så tjock att den smakmässigt tar över hela burgaren vilket är lite synd. Jag hade hellre sett den som en smakbrytning än som huvudingrediens. Nu smakar ju burgaren bara blåmögelost vilket i sig är smaskens men jag hade gärna känt någon annan smak också.

dice-3-th